
Frank de Regt hoopt terug bij Nieuwenhoorn van waarde te zijn
Sport 1.151 keer gelezenNieuwenhoorn - Frank de Regt is na een halfjaar Capelle weer teruggekeerd bij klassengenoot Nieuwenhoorn. De Hellevoeter maakte tegen LRC (0-3) als invaller zijn rentree in de hoofdmacht van de zwart-witte club uit de Vierde divisie B.
Dan Rolandus
‘’Ik heb er super veel zin in, was superblij dat ik vorige week dinsdag bij Nieuwenhoorn voor het eerst op het veld stond tijdens de training’’, voelde Frank de Regt de terugkeer op het oude nest vooral aan als opgelucht. ‘’Capelle en ik zijn goed uit elkaar gegaan. De TC van Capelle (Senol Uyrum, DR) en Nieuwenhoorn (Ergün Buga, DR) kennen elkaar goed, praten over het dagelijkse voetbal en over spelers. Zij zagen uiteindelijk ook wel dat ik het minder naar mijn zin had bij Capelle. Zij spraken over een eventuele terugkeer. Daar had ik ook stiekem op gehoopt. De doorslag gaf echter dat ik binnen het bedrijf een andere functie van de buiten- naar de binnendienst heb gekregen. Dan gaat het snel om het zomaar te zeggen. Ik heb het verzoek om mijn contract te ontbinden twee weken geleden ingediend en afgelopen maandag heb ik de goedkeuring van de KNVB en Capelle gekregen. Ik heb netjes mijn spullen ingeleverd, iedereen een hand gegeven en na een goed gesprek met de TC van Capelle zijn we vervolgens goed uit elkaar gegaan.’’
Wikken en wegen
De voormalige jeugdspeler van OHVV, Spijkenisse, Zuidland en vervolgens Hellevoetsluis stond na twee goede seizoenen bij Nieuwenhoorn in de belangstelling van onder meer Capelle. ‘’Ik heb twee geweldige seizoenen gehad bij Nieuwenhoorn. Het eerste jaar 2021/’22 promoveerden we naar de vierde divisie, het jaar daarop was het heel snel handhaven, dat deden we ook, en vervolgens hebben we tot de laatste wedstrijd meegedaan voor de derde periode. We verloren uiteindelijk met 2-1 van Smitshoek. Maar het was gewoon een klasse seizoen.’’ Capelle lonkte naar de verdiensten van de gedreven middenvelder, maar bleef toch bij Nieuwenhoorn. ‘’In mijn eerste seizoen meldde Capelle zich al, maar toen had ik mijn jawoord al aan Nieuwenhoorn gegeven. Bovendien had ik niet de intentie om weg te gaan. Capelle hing het tweede jaar ook weer aan de bel, wilde mij graag hebben. Dat gaf me al een goed gevoel. Ik heb twee goede gesprekken gehad met de technische commissie van Capelle en ik had een goed telefonisch gesprek met de nieuwe trainer Ronald Ermes. Ik heb niet zo snel mijn jawoord aan Capelle gegeven omdat ik het heel erg naar mijn zin had bij Nieuwenhoorn waar al mijn vrienden speelden op een mooi niveau. Maar ik zag Capelle toen wel als een stap hoger. Het is een grote club uit de regio, heeft de ambitie om naar de derde divisie te gaan en ik heb zelf ook de ambities om zo hoog mogelijk te spelen. Ik heb dus na lang wikken en wegen mijn keuze gemaakt om voor Capelle te kiezen. Ik heb tegelijkertijd de volledige focus op Nieuwenhoorn gezet, want we moesten toch nog een halfjaar spelen. Toen het seizoen over was heb ik nog lang in twijfel gezeten of Capelle wel de juiste keuze zou zijn, want ik bleef toch nog wel een beetje hangen aan Nieuwenhoorn.’’
Dankbaar
Frank de Regt (22) belandde na een lange voorbereiding in de eerste wedstrijden bij Capelle op de bank. ‘’Ik haalde niet echt mijn niveau dat ik de laatste twee jaren wel had bij Nieuwenhoorn. Ik zat tegen RVVH en Zwaluwen op de bank. Ik mocht tegen Zwaluwen bij een 0-3 achterstand invallen en stond vanaf de derde wedstrijd tegen ASWH in de basis. Ik heb eigenlijk een prima eerste seizoenshelft gedraaid bij Capelle hoewel de resultaten van de ploeg een beetje uitbleven. We sloten wel af met twee overwinningen tegen LRC en VOC.’’ De 22-jarige middenvelder belandde na het trainingskamp in het Spaanse Marbella onder het bewind van trainer René van Eck op de reservebank. ‘’Ik ben niet meer van de bank afgegaan, voor mij de situatie hoe die bij Capelle was. Dan ga je weer twijfelen of Capelle wel de juiste stap is geweest, want je gaat met een knoop in je maag naar de club in plaats van met plezier. En iedereen die mij kent weet dat ik een liefhebber ben van het spelletje, ik leef voor het voetbal. Als je dan drie keer per week van Hellevoetsluis naar Capelle aan den IJssel met een vervelend gevoel naar de training moet en ook nog eens op zaterdag, wat uiteindelijk de mooiste dag van de week moet zijn, op de bank beland, dan mag je spreken dat het nog een lang seizoen voor je gaat worden. Maar laat duidelijk zijn dat ik Capelle heel dankbaar ben. Zij hebben mij de kans geboden om bij hen op niveau te gaan spelen, maar het is uiteindelijk niet geworden wat ik ervan had gehoopt. Ik heb toentertijd voor twee jaar getekend, dus ik ben Capelle dankbaar dat ik voor Nieuwenhoorn mag gaan voetballen. De hoofdreden dat ik bij Capelle ben weggegaan is wel de interne verandering bij mijn werkgever.’’
Warm bad
De werknemer bij Wenskaarten groothandel en uitgeverij PrimeurCards in Zuidland, die bij Nieuwenhoorn onder contract staat tot en met het seizoen 2024/’25, stond vorige week dinsdag voor het eerst op het trainingsveld aan de Rijksstraatweg en viel zondag tegen LRC Leerdam na een halfuur in voor Halilibrahim Ozbilek. ‘’Ik heb er super veel zin in, ben superblij dat ik weer voor Nieuwenhoorn mag spelen. Ik kom ondanks het verlies tegen LRC terecht in een ploeg met heel veel zelfvertrouwen. Dat is voor mezelf ook wel heel fijn, want ik ben het vertrouwen na de winterstop ook een beetje kwijtgeraakt. Dat vertrouwen hoop ik snel weer te herwinnen. De eerste training voelde als thuiskomen, gewoon of je niet ben weggeweest. Het is superleuk om weer met de jongens op het veld te staan. Ik kreeg ook heel veel leuke reacties van de mensen, iedereen was weer blij dat ik terug was. Het voelde aan als een warm bad. Ik hoop ook direct van waarde te zijn voor Nieuwenhoorn, want ook ik wil resultaat pakken bij de club’’, aldus Frank de Regt.















