Afbeelding
©SMC

Spijkenisse Medisch Centrum communiceert digitaal

Algemeen 511 keer gelezen

Spijkenisse - Op 1 mei 2024 zet Spijkenisse Medisch Centrum een belangrijke stap naar een meer efficiënte en patiëntgerichte communicatie door over te schakelen naar digitaal.

Deze vooruitstrevende aanpak is niet alleen gericht op het verbeteren van de patiëntenzorg, maar ook op het waarborgen van maximale patiëntveiligheid en het streven naar duurzaamheid, wat nauw aansluit bij de missie van het ziekenhuis.

Met deze nieuwe digitale benadering zullen patiënten een aantal veranderingen ervaren. Zo worden afspraakbevestigingen vanaf nu per e-mail verzonden, worden belangrijke folders digitaal gedeeld via het online patiëntenportaal op mijn.spijkenissemc.nl, en worden vragenlijsten vooraf digitaal beschikbaar gesteld. Deze aanpassingen dragen bij aan een meer gestroomlijnde en directe communicatie tussen het ziekenhuis en de patiënt, waardoor patiënten beter geïnformeerd worden over hun afspraken en behandelingen.

Belangrijk is ook dat alle informatie over afspraken, aandoeningen, behandelingen of ingrepen te allen tijde en op elke locatie toegankelijk is voor patiënten. Dit zorgt voor meer gemak en duidelijkheid, wat het vertrouwen in de zorgverlening versterkt. Mocht het voor sommige patiënten lastig zijn om de digitale informatie te ontvangen, dan staat de DigiDesk klaar om ondersteuning te bieden. Deze service is beschikbaar op specifieke dagen en tijden in het ziekenhuis, en telefonisch tijdens de openingstijden.

De DigiDesk fungeert als een bron van hulp en begeleiding voor patiënten die minder vertrouwd zijn met digitale diensten, zoals het patiëntenportaal of de BeterDichtbij app. Hier kunnen zij terecht voor begeleiding bij het inlogproces of bij technische problemen. De ondersteuning varieert van het doorlopen van het inlogproces tot het oplossen van eventuele technische problemen.

‘DIGI is onze nieuwe TAAL’
Om deze nieuwe digitale benadering te ondersteunen en te promoten, wordt een campagne gelanceerd met de slogan ‘DIGI is onze nieuwe TAAL’. Deze campagne, die op 1 mei wordt gelanceerd, zal zowel binnen als buiten het ziekenhuis zichtbaar zijn en patiënten aanmoedigen om de voordelen van digitaal communiceren te omarmen.

Met deze initiatieven streeft Spijkenisse Medisch Centrum naar een meer efficiënte, toegankelijke en patiëntgerichte zorgervaring voor al haar patiënten.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant