Vivian van Brakel met haar pasgeboren dochtertje en een buurvrouw uit de Poelmanflat.
Vivian van Brakel met haar pasgeboren dochtertje en een buurvrouw uit de Poelmanflat. Foto: Wil van Balen

Bewoners Poelmanflat in de kou

Algemeen 3.773 keer gelezen

Hellevoetsluis - “Ik zit net even bij mijn vader om op te warmen,” zijn donderdag 9 maart jl. de woorden van Vivian van Brakel uit de flat aan de Poelmanstraat, als Groot Hellevoet haar belt.

Bewoners van de flat klagen al geruime tijd over het feit dat er regelmatig geen warm water uit de kraan komt en dat tegelijkertijd de verwarming niet werkt. “Mijn ene buurvrouw gaat richting de 90 jaar en zij ligt vanwege de kou nu midden op de dag in bed,” gaat Vivian verder, “het is toch te belachelijk voor woorden.” Vivian legt uit dat zij kort geleden is bevallen van een dochtertje en dat het niet prettig is als er geen warm water voorhanden is. “Een klein kindje moet heerlijk kunnen badderen en lekker fris gemaakt worden, na bijvoorbeeld een vieze poepluier en nu moet ik regelmatig improviseren. Een keer een probleem met de installatie, dat kan gebeuren, maar het probleem speelt nu al meer dan een jaar. Soms is het om de week raak.”

Meerdere bewoners moeten bellen
Het euvel doet zich al geruime tijd voor. Vivian legt uit dat bewoners zowel Maasdelta kunnen bellen als Breman, het bedrijf dat de technische installatie beheert voor de verhuurder. “Als we Breman bellen, krijgen we regelmatig te horen dat er meerdere mensen gebeld moeten hebben eer er actie wordt ondernomen, dat is toch vreemd. Maasdelta geeft aan, dat er tevens een klachtenformulier kan worden ingevuld, maar veel oudere bewoners kennen de weg hiervoor op internet helemaal niet en sommige bewoners zijn de taal onvoldoende machtig.”

Reactie Maasdelta Groep: “Wij hebben, via verschillende huurders en Breman, vernomen dat er vandaag (donderdag 9 maart jl.) inderdaad een storing is geweest aan de collectieve installatie. Daardoor was er geen verwarming en warm water. Wij hebben ervoor gezorgd dat Breman vandaag langs geweest is en de storing verholpen heeft. In de afgelopen 1,5 jaar zijn er meerdere storingen geweest aan deze installatie. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij hebben aan Breman gevraagd om samen te gaan kijken hoe we het aantal storingen in het vervolg tot een minimum kunnen beperken. We gaan zorgvuldig bekijken wat hiervoor voor nodig is. Het spijt ons dat huurders ongemak hebben ervaren door de storing en de dienstverlening. Om eventuele storingen zo snel mogelijk op te lossen heeft Maasdelta ervoor gekozen huurders rechtstreeks te laten bellen met Breman. Als de huurder er met Breman niet uitkomt, dan is het onze intentie om samen met de huurder en Breman een oplossing te vinden. Huurders kunnen voor meldingen en vragen altijd telefonisch of via het contactformulier op www.maasdelta.nl bij ons terecht. Als een huurder ontevreden is over onze dienstverlening en er met onze medewerker niet uitkomt, dan kan deze een klacht bij ons indienen. Daar is het klachtenformulier voor bedoeld. Heeft de huurder daar moeite mee, dan kunnen wij er ook bij helpen. De klacht kan ook ingestuurd worden per post. Liever voorkomen we dit natuurlijk en proberen we er in goed overleg uit te komen.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant