Afbeelding
Foto: PR

Eurovisie Songfestival project #UPStreetRotterdam in de Markthal!

Algemeen 307 keer gelezen


Rotterdam - Het project #UPStreetRotterdam is een initiatief van Stichting Hiphop In Je Smoel en verbindt street-art met het Eurovisie Songfestival. Deze maand is er een expositie van Studio Yasja speciaal voor dit project ingericht in de Markthal. Daarnaast hebben zeven kunstenaars een ontwerp voor de Embrace-magneten gemaakt, die tijdens deze Eurovisie maand in de Markthal te verzamelen zijn.

 Iedere maand brengt Stichting Hip Hop In Je Smoel in samenwerking met de Markthal een nieuwe expositie naar de bezoekers toe. Rotterdam staat deze maand in het teken van het Eurovisie Songfestival en daarom verbinden we art met deze nieuwe expo aan Eurovisie onder de vlag van project UP Street Rotterdam. Dit is een initiatief van Stichting Hip Hop In Je Smoel, die mede-organisator is voor Host City Rotterdam. Zij maken zich al jarenlang sterk voor de hiphopcultuur en daarmee ook street art in Rotterdam.

 Studio Yasja
De kunstenares Yasja Ligtelijn van Studio Yasja is één van de kunstenaars die gevraagd is deel te nemen aan Up Street Rotterdam. Yasja Ligtelijn heeft een aardig CV opgebouwd van bekende schilderijen, murals en projecten door heel Europa. Haar werk bestaat uit donkere, maar tegelijkertijd levendige schilderingen waarin inspirerende en dappere personages centraal staan. De gewaagde expositie brengt zaken zoals diversiteit, gelijkheid en maatschappelijke omgevingsinvloeden aan het licht. De schilderijen hebben namen zoals ‘Equality’, ‘Uplifter’ en ‘ik lust je rauw’ en sluiten naadloos aan op het Rotterdamse thema #openup. De expositie is te bezichtigen in de Markthal, unit 89 en 91, tot eind mei 2021.

 The Embrace-magneten: collect ‘em all!
Daarnaast kunnen liefhebbers op jacht naar speciale collector’s items! Zeven kunstenaars hebben een ontwerp aangeleverd voor de Embrace-magneten. Vanaf heden kan men in en rondom de expositie van Studio Yasja in de Markthal op zoek naar deze speciale magneten. Fans van het Eurovisie Songfestival en van straatkunst kunnen zo proberen om de hele set bij elkaar te sprokkelen. Zo is er onder andere een Studio Yasja magneet te vinden, een magneet van Tymon de Laat en als laatste is het inmiddels iconische shuriken-logo van Hiphop In Je Smoel toegevoegd aan de collectie. De magneten zijn niet te koop en alleen beschikbaar in de aanloop naar het Eurovisie Songfestival. Let op: De magneten zijn te verzamelen op doordeweekse dagen in de Markthal, omdat het dan rustiger is

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant