een praktische oplossing om deze verspilling tegen te gaan.
een praktische oplossing om deze verspilling tegen te gaan.

AH Evertsenplein tegen voedselverspilling

Actueel 605 keer gelezen

De app 'Afgeprijsd' van NoFoodWasted laat consumenten in een oogopslag zien welke producten in de buurt tegen de houdbaarheidsdatum aanlopen en daardoor met korting te koop zijn. Vanaf vandaag is de app ook te gebruiken voor klanten van de Albert Heijn Evertsenplein.

foto: Wil van Balen

Algemeen Directeur Petra Nagtegaal: "Wij doen mee met 'Afgeprijsd' omdat het in het belang is van de klant, onze winkel en de wereld." Het is geen geheim dat supermarkten producten afprijzen die over de datum dreigen te gaan. Dat het merendeel van deze producten alsnog moet worden weggegooid is echter minder bekend. 'Afgeprijsd' biedt, in samenwerking met supermarkten, een praktische oplossing om deze verspilling tegen te gaan.

Petra Nagtegaal: "Klanten houden van korting en niemand houdt van weggooien. Veel van onze klanten zijn wel geïnteresseerd in afgeprijsde producten maar weten bij het maken van het boodschappenlijstje nog niet welke producten met korting te koop zijn. Met de app 'Afgeprijsd' van NoFoodWasted komt daar nu verandering in."

400 miljoen in de vuilcontainer
Alleen al in Nederlandse supermarkten verdwijnt jaarlijks voor ruim €400 miljoen aan levensmiddelen in de vuilcontainer. Afgeprijsd is een concrete en rendabele oplossing waarbij klanten in de app hun eigen supermarkten kunnen selecteren waarna ze een overzicht krijgen van alle afgeprijsde producten. Op die manier ontstaat er een winwinwin situatie ontstaat. De supermarkt verkoopt producten die anders weggegooid worden, klanten genieten van producten met korting en voedselverspilling wordt teruggedrongen.

NoFoodWasted
NoFoodWasted heeft zich voorgenomen om van voedselverspilling een keuze te maken. Oprichter August de Vocht creëert innovatieve toepassingen die het onnodig weggooien van voedsel voorkomen en rendabel zijn voor iedereen. "De kracht van NoFoodWasted ligt in het bieden van deze oplossingen, met behulp van technologie, waarbij we het leven van de ondernemer en de consument makkelijker maken. Iedereen moet zich kunnen inzetten, zodat iedereen kan profiteren en uiteindelijk iedereen wint. Geen geitenwollensokkenideologieën, maar gewoon een kwestie van doen" aldus De Vocht.

Succesvol
Het afgelopen jaar is de Afgeprijsd app succesvol gelanceerd bij twintig supermarkten van vijf verschillende winkelketens in vier provincies. Op dit moment wordt de app verder uitgerold in de rest van Nederland


Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant