Linda Dankoor: Trots op unieke teamprestatie
Linda Dankoor: Trots op unieke teamprestatie

Fabert de Wit Mode wint Story Telling Award

Actueel 338 keer gelezen

Duurzaam importbedrijf en modeagentuur Goodbrandz heeft zondag 24 januari op de Modefabriek te Amsterdam, Fabert de Wit uit Hellevoetsluis uitgeroepen tot winnaar van de "Story Telling Award 2016".

foto en tekstbewerking: Leo Blok

In aanwezigheid van alle genomineerden en aanwezige pers namen Hans en Hanneke de Wit van Fabert de Wit, de prijs in ontvangst. Opvallend is dat Fabert de Wit zich voor de derde maal beste Story Teller van Nederland mag noemen. De afgelopen twee jaar gingen Hans en Hanneke eveneens met de Story Telling Award naar huis. De Storytelling Award wordt uitgereikt aan die retailer die het meest succesvol is in het toelichten van de achtergrond van de gfevoerde merken. Winkelbeleving en de kwaliteit van het verblijf vormen randvoorwaarden om de verkoop te stimuleren.

Daarnaast wordt persoonlijke aandacht en betrouwbaarheid een belangrijkere motivatie in de aankoopbeslissing. Personeel is het visitekaartje van de winkel. Doorslaggevend in de hedendaagse verkoop is dat winkelpersoneel deze achtergrond meeneemt in het verkoopgesprek. Een belangrijk onderdeel van de beoordeling van de mystery shoppers was daarbij het proactief toelichten van de achtergrond van de merken en het inschatten van de betrouwbaarheid van het verhaal dat de verkoper vertelt. De rol die het personeel speelt in de winkels wordt dus steeds belangrijker. Zij maken vandaag de dag het onderscheid en bepalen voor een groot gedeelte het succes van de winkel. Informatie, presentatie, en mensenkennis zijn mede bepalend voor de keuze van de aankoop van een consument in de winkel

Fabert de Wit heeft, voor de derde maal, de prijs in de categorie 'filiaalbedrijven' in ontvangst genomen. "De duurzame producten liggen duidelijk in de winkel, waar er een complete winkelbelevenis wordt neergezet. De medewerker wist boeiend en met kennis van de merken het verhaal te vertellen." . Ook dit jaar scoort Fabert de Wit hoog op service en vriendelijkheid van het personeel.

Toen we Hans de Wit feliciteerden met deze unieke prijzenreeks, wees deze meteen naar zijn team en vooral naar Linda Dankoor die met haar team de winkel aanstuurt. 'Zij is eigenlijk het gezicht van de winkel' zegt Hans die niet alleen trots op zijn prijs is, maar vooral op de mentaliteit van het personeel die het imago van de winkel - het grootste modeconcern in de regio - uitdraagt alsof het hun eigen winkel is.

Hans en Hanneke de Wit hebben van het bedrijf van Hans vader en moeder, dat begon in de vijftiger jaren met een garen en band winkeltje in de Glaciswijk een bedrijf gemaakt dat zich gemakkelijk kan meten met alle collega bedrijven in de regio. Kwaliteit, deskundigheid, durf en klantvriendelijk zijn hier geen achterhaalde waarden

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant