Afbeelding
Foto: PR

Bank Informatie Punt

Column 624 keer gelezen

Banken, ik lig er graag op, maar als instituut heb ik er een hekel aan. En nee, dat komt niet door de gebeurtenissen in de laatste jaren. Eigenlijk heb ik dit gevoel al sinds het openen van de eerste bankrekening in mijn jeugd.

Toen was een bank nog gevestigd in een duur uitziend pand. Je werd met alle egards behandeld. Dat wel. En je werd er super vriendelijk geholpen, dat ook. Maar het idee, dat men met mijn zuurverdiende centjes enorme winsten maakte heeft me altijd tegengestaan.

En dat gevoel in er alleen maar sterker op geworden. De woekerpolisaffaire - die mij overigens niet raakte - heeft mijn anti-gevoel nog eens versterkt. En dan al die zogenaamde beleggingsadviezen. Het liefst speculeert een bankmedewerker met mijn geld. Ammehoela. En maar verhogen die maandelijkse kosten. Onder het mom van ‘u wilt toch veilig bankieren’ troggelt men mij maandelijks weer meer geld af.

Waarom kom ik met dit betoog, vraagt u zich af? Welnu, ik was bij het nieuwe Bank Informatie Punt in de bibliotheek en daar kreeg ik deze opwelling, kan ik u vertellen.

Alle bankkantoren in de directe omgeving zijn inmiddels gesloten. Als u met uw kantoor wilt bellen krijgt u een chatbot aan de lijn. Weet u hoe een bankmedewerker er uit ziet? Of uw accountmanager? Nou ik niet, maar ik wil dat inmiddels ook graag zo houden.

En, als er ooit in methode wordt ontwikkeld waarmee ik mijn geldzaken kan regelen zonder bank, dan meld ik me direct aan!

Wat moet er desalniettemin in onze omgeving worden ingericht? Een helpdesk waar mensen die vastlopen met hun dagelijkse bankzaken met iemand kunnen praten. Onbegrijpelijk! De bibliotheek wordt gesubsidieerd uit gemeenschapsgeld - van u en van mij - en in dat gebouw richten we als het ware een kantoortje in dat de lege plekken die de banken zelf veroorzaakt hebben moet opvullen.

Nou, voor zover het nog niet gebeurt, ik zou per geholpen klant bij het Bank Informatie Punt een pittige factuur aan de bank sturen! Bijvoorbeeld voor de hulp om goed te bankieren via de app.

Overigens: de mensen van het Bank Informatie Punt zijn uiterst vriendelijk, behulpzaam en kundig. En zij nemen de tijd voor u. U kunt er rustig heengaan.

Ger den Reijer

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant